hey allemaal,
we gaan dinsdag een dagje op vakantie in callantsoog, uiteraard wil ik wel even vissen. Wat kan ik er zoal vangen ( korte sessie's, max tijd: 1 uur ) ivm met kou.
wat voor hengels beschik ik?
- jerkbait hengel 90-140 gram met reel
- lichte snoekbaarshengel
- karperhengels
-grote zeemolens.
Wat kan ik zoal bevissen? zeebaars lijkt me erg leuk enzo.
alvast bedankt,
gr richard
uiteraard voldoende telescopische hengels enzo.
ik denk dat je het beste op platvis en wijting kan gaan vissen met je karperhengels of snoekbaarshengels , de zeebaarzen zijn al weg uit de nederlandse kust .
ja de zeebaarzen zijn allang weg, als ik jouw was nam ik een strandhengel en een zeemolen mee voor de schar en wijting.
paternoster erbij pieren eraan en bij laag water op het strand vissen.
succes
Tja, het nadeel van strandvissen is dat je toch wel een aantal uren moet gaan. en pieren moet halen.
is er niet iets te vangen met kunstaas ofzo?
als je het niet probeert weet je het ook niet. Ik heb er verder ook helemaal geen verstand van. Maar je zou denk ik wel wat kunstaas mee kunnen nemen lijkt mij?
je kan ook met shads en twisters op bot vissen
maar er valt niets meer te roofvissen? als ik zeg maar met wat shads door de haven ga.
op bot uitgezonderd dan
Met wat zagers of zeepieren kun je in elke haven nog wel wat vis vangen zoals wijting of steenbolk.
er zullen zeker wel roofvissen zijn , maar welke weet ik ook niet precies ( behalve bot dan ) , maar als je met pieren , zagers of mesheften gaat vissen kun je van alles vangen , ook hiermee kun je actief vissen door af en toe het aas een beetje te verplaatsen , en op zee mag je met meer dan 2hengels vissen : dus ik zou je kansen een beetje spreiden door met 1 of 2 hengels op de grond te vissen , en ondertussen gewoon effe met kunstaas proberen .