vorige
Hét Visblad online november 2014 (video) Grote vrouwtjes essentieel voor behoud vispopulaties Karper in Nederland: historie en herkomst Meer vislessen in 2014 (video) Nederlandse vangt wereldrecord karper voor vrouwen Waardering en geld voor inzet groene boa’s Bezwaarschrift nettenvisserij Nieuwe Waterweg Verslag I.A.M. Brandenburg Duitsland (video) Laatste wedstrijd TopCompetitie karpervissen Lage Vaart HSV Naarden-Bussum organiseert succesvolle jeugddag Vissen uitvinders van seks (video) België wint overtuigend Allan Gilbert Memorial 2014 NVWA treedt op tegen vissers in beschermd gebied Hengelsport- en Botenbeurs 2014 wordt een knaller! (video) Streetfishing competitie Sportvisserij MidWest Nederland Koppel karperwedstrijd 'In de duisternis van de nacht' Vissen bezorgt Anderlechtspeler problemen (video) Intrek glasaal: geen reden voor gejuich. Dit was de Pike Experience 2014 Sportvisser met dochtertje bedreigd en van auto beroofd Prachtig Nederlands teamresultaat tijdens Feederinterland Duitsland-Nederland Onderzoek naar landelijke ontwikkelingen visstanden gestart Vissen verdwijnen uit tropische regio's 'Visfanaat' Jeroen van der Boom klaar voor Expeditie Robinson Bewijs: van sportvissen word je een beter mens! Quota zegenvergunningen Veluwerandmeren fors omlaag De SNB en Sportvisserij Limburg vernieuwen websites Beroepsvisser met ondermaatse snoekbaars betrapt Jochem Myjer ontvangt eerste 'SportvisserREISgids Stad Groningen' (video) Nederland presteert uitstekend op World Carp Classic (video)
volgende

rss feed

Beste manier van vissen om grote snoeken te vangen?

Je moet inloggen om een bericht te kunnen plaatsen.

Hallo iedereen!

Ik vis al heel mijn leven en heb al heel wat snoeken gevangen.
Maar ik heb nog nooit die dikke meter snoek gevangen.

Heb verschillende manieren geprobeert.
dood aas met spiering en wit vis.
Kunstaas blinkers etc.

nu is mijn vraag heeft iemand een paar goeie tips hoe ik ze nu eindelijk eens te pakken krijg? 

Fastraver op 23 Juni 2012 21:38 Dit is niet oké

Je kunt zelf natuurlijk niet bepalen wat je aan je haak krijgt, maar je zou wel de kleinere snoeken kunnen proberen uit te sluiten door met grotere aasvissen te gaan visen of groter kunstaas (moet je natuurlijk wel een goede hengel voor hebben)

Mattijn op 23 Juni 2012 21:57 Dit is niet oké

Wat Mattijn zegt, maar er moet natuurlijk wel grote snoek zitten! Voor de rest zou je misscchien een keer met iemand in de boot mee die ervaring heeft en die kan je helpen aan dé metersnoek. En voorderest gewoon blijven doorzetten, als ze er zitten pakken ze vanzelf wel een keer.

niekieboy op 23 Juni 2012 22:08 Dit is niet oké

Ik vang in deze tijd van het jaar grote snoeken door met een enkele haak te vissen en een voorntje van 15 cm doormidden te snijden en de kop er op te prikken en dan 30cm boven de bodem

Pikefighter98 op 24 Juni 2012 00:55 Dit is niet oké

Bedankt voor de reactie's!

Ik weet dat er op die plekken erg grote snoeken zwemmen en zal toch eens groter proberen te vissen...

Fastraver op 24 Juni 2012 10:30 Dit is niet oké

Streamers! Ik heb mijn grootste snoeken(104, 113cm) allebei op de vliegenlat gevangen. Ik denk toch die dressuur die ervoor zorgt dat ze andere aasjes vaak negeren. 

Dood aas zal vast en zeker werken, maar das saai haha.

Fisherman15 op 24 Juni 2012 13:12 Dit is niet oké

Wat zijn Streamers en hoe werkt het? en uhm vlieglat?

Fastraver op 24 Juni 2012 14:00 Dit is niet oké

Streamers zijn grote kunstvliegen om mee te vliegvissen. Ze zijn vaak gemaakt van bijvoorbeeld konijnenhuis oid. Hier een voorbeeldje, met deze ving ik die snoek van 113cm.

Voordeel is dat je ze heeel langzaam kunt vissen, omdat ze nauwelijks zinken, en toch pulseren de haartjes heel mooi. De grotere streamers zijn ook prima te vissen met de spinhengel.

Maar het belangrijkste is het water. In polderwater heeft het geen zin om gericht op grote snoek te vissen. Je kan ze wel vangen, maar de kans is gewoon erg klein. Op groter water vang je vaak misschien minder snoek, of vang je vaak helemaal niks. Maar als je een snoek vangt is het 9 van de 10 keer een snoek groter dan 80cm, vaak zelfs groter!

Fisherman15 op 24 Juni 2012 17:26 Dit is niet oké

Willem, duidelijk uitgelegd maar ik heb nog nooit een streamer van konijnenhuis gezien ;)

niekieboy op 24 Juni 2012 20:33 Dit is niet oké

Hahahaha grapjas!

Fisherman15 op 24 Juni 2012 21:34 Dit is niet oké